Brutalt pass!

Behöver verkligen jobba med min distans för att blir lite mera förberedd inför Sandsjöbacka Trail Marathon. Eftersom mitt motto är långsamt och kontinuitet såtar det tid innan långpassen kommer.

I söndags hade jag i alla fall planerat in 21 km i en slinga som innebar bl.a. de första 12 km  längs med Sandsjöbacka leden. Det var BRUTALT! Har aldrig varit så blött, lerigt och halt där uppe tidigare. Det var extremt jobbigt att hålla uppe något tempo och kylan smög på en allt eftersom man blev blöt om fötterna och kroppen av regn och rusk.

Så här i efterhand har jag insett att jag verkligen blev nedkyld under passet. Stod länge i duschen bara för att bli varm och var rejält trött och fick gå och lägga mig tidigt. Lite läskigt då det är 2 månader kvar tills jag skall springa dubbla sträckan i troligtvis ungefär samma förhållanden.

Lämna en kommentar